Prețul unui iPhone 6S este de trei ori mai mare decât costul de producție
Cei de la Apple sunt cunoscuți pentru prețurile marile ale dispozitivelor lor, iar noul iPhone 6S nu face excepție.
În ultimii ani, au apărut din ce în ce mai mult informații în legătură cu prețurile componentelor pe care Apple le include în dispozitivele sale. Din acest punct de vedere, Apple are de suportat costuri extrem de mici, mai ales dacă luăm în considerare cât de scump este un iPhone în ziua de astăzi.După cum scriu cei de la Business Insider, varianta de 64GB a noului iPhone 6S costă nu mai puțin de 750 de dolari. Care este costul total al componentelor? 234 de dolari. Astfel, prețul terminalului este de peste trei ori mai mare.
Cele mai scumpe componente par a fi semiconductorii, în frunte cu radiourile celulare (36 de dolari), care sunt urmate de noul procesor Apple a nouă (al cărui preț este de 25 de dolari). În rest, avem de-a face cu diverși senzori care valorează nu mai mult de 22 de dolari și cu o memorie flash de 64GB de 20 de dolari. Bateria ecranul și camera valorează 73 de dolari, iar restul elementelor care completează întregul ansamblu valorează 33 de dolari.
De ce costă iPhone 6S atât de mult
Desigur, asta nu înseamnă că întreaga diferență de 515 dolari dintre costurile acestea și prețul din magazine intră în conturile celor de la Apple. Costurile asociate cu producția și asamblarea nu au fost luate în considerare, acest lucru fiind valabil și pentru cercetare și marketing. Aceeași situație a fost întâlnită anul trecut, atunci când Apple a lansat iPhone 6.
În acea perioadă, erau menționate și parteneriatele pentru plasare de produse în tot felul de emisiuni, filme și alte evenimente publice. Totul înseamnă bani și brand awareness. Spre exemplu,OnePlus a trebuit să recurgă la sistem de invitații cu One pentru a stârni puțin buzz fără bugete imense de marketing. Poate că ar fi avut milioane de comenzi sau poate nu, dar introducând sistemul de invitații a stârnit curiozitatea și interesul oamenilor. Totodată, au creat o nevoie, aceasta fiind unul dintre secretele consumismului: să convingi omul că vrea ceva de care înainte nu avea nevoie.